maandag 1 september 2008

Eerste schooldag

De eerste schooldag is alweer voorbij... de kinderen hebben alvast heel wat te vertellen.
Deze morgen kreeg iedereen de tijd om kort over de vakantie te vertellen.
Daarna zorgden we ervoor dat alle pennenzakken opnieuw gevuld geraakten met nieuwe spulletjes.
Vervolgens kregen de kinderen hun eerste weekplanning en werd deze verder toegelicht. Geen paniek als dit nog niet voor iedereen volledig duidelijk is want tegen het einde van de week kent dit zeker geen geheimen meer!
De eerste klaswoorden werden gekozen en meegegeven naar huis. Amai, al onmiddellijk 14 nieuwe woorden! En 't zijn niet van de gemakkelijkste...
Niet iedereen zijn boterhammen geraakten deze middag op want we werden traditiegetrouw getrakteerd op frietjes à volontè. Olé!
Na de middagpauze merkten we op dat de geplande kiestijd van in de voormiddag niet aan bod kwam. Geen probleem, op een eerste schooldag kon er wel eens een uitzondering gemaakt worden en werd deze gewoon verschoven naar de namiddag. Leuk voor de juf om de kinderen te observeren en beter te leren kennen!
Daarna kozen we al onmiddellijk enkele nieuwe projecten en werd de dag afgesloten met fruitjestijd...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

joepie!!!! in de 4e leefgroep wordt er ook geblogd!!! ik dacht al aan de afkickverschijnselen die ik zou krijgen ( als je van de 3e leefgroep komt kan dit niet anders). hopelijk vinden de andere ouders ook de blog!! katrien laat maar van je horen !!!
het was een leuke dag voor de een wat meer als de andere
groetjes

Anoniem zei

Super!!!
Ik voel mij hier even enthousiast over als jij, An. Ik vond het heel tof dat je nog eens op de blog van leefgroep 3 gepiept hebt. Maar kijk, nu kunnen we ook hier onze blogpraatjes kwijt, en hopelijk volgt ook de rest!
Sjef vond zijn eerste schooldag zéér geslaagd. Vandaag heb ik hem nog niet gezien, ben nog aan 't werk, maar hij was alleszins content met zijn project over 'ijsjes'. Ik denk dat hij stiekem hoopt dat ze nu in school alle mogelijke soorten ijs zullen mogen proeven. Misschien kunnen ze zelf eens ijsjes maken?
Groetjes,
Katrien

Anoniem zei

hoi, hoi
ook ik ben razend enthousiast
ik merkte ook via de blog van mieke en wendy dat er een blog van leefgroep 4 is.
wij doen mee!! lotte, smeer je kuiten maar in om te bloggen!
want je hebt met verwende ouders van vorig jaar te maken.

luka is reuze enthousiast over haar nieuwe klas en juf.
en het is de eerste keer dat de overgang in september zo vlot gegaan is.
ze vertelt weinig maar we merken aan alles dat het goed zit;
zij zei iets over een project marokko?
mag ze haar woordjes oefenen in het schriftje of moet dat op kladpapier en gaat enkel het dictee in de schrift??

we zijn gestart!

Mieke zei

hoi piepeloi, ook ik vind het fijn dat leefgroep 4 meeblogt. En ook lfgr 5 doet dit. Super.
Ik zal dus ook wel geregeld een kijkje komen nemen. Intussen wens ik "mijn" kindjes daar veel succes in het derde leerjaar. Maar ik merk dat alles naar wens gaat, volgens de verhalen op de speelplaats. Leuk!

Anoniem zei

Mieke,
Nu maak jij me wel heel benieuwd naar die verhalen die de ronde doen tijdens de speeltijd ...
Lotte,
Wat is er tijdens deze eerste dagen nog zoal gebeurd in de nieuwe groep?
Katrien

Anoniem zei

lotte je bent een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lieve juf