woensdag 28 oktober 2009

Badminton

Vandaag kregen we sportles van een kenner. (Dat lijkt me een mooie zin om dit stukje mee te beginnen.) Andreas had enkele weken terug gevraagd of hij eens een badmintonles mocht geven, dat leek hem heel fijn. En zo gebeurde het dat we, na een oproep om de badmintonrackets vanuit de kampeerspullen te vissen, plots met wel 3 rackets elk kon spelen. Geen gebrek aan materialen dus. Andreas leerde ons eerst alleen spelen, dat wil zeggen: je 'pluimpje' laten stuiteren op je racket en tellen hoe vaak je dat achter elkaar kunt. We leerden verschillende grepen. We leerden de opslag. We leerden naar elkaar spelen. Tot slot deden we ook nog een spelletje dat 'de sterkste schakel' heet. Vraag maar eens naar de uitleg bij jullie zoon of dochter (niet gemakkelijk om zo uit te leggen). Het was een fijne les, die ook voor mij heel leerzaam was. Bedankt Andreas!

1 opmerking:

Wendy zei

Amai, ik vind het leuk om te lezen dat Andreas dit voorstelde. Ik kan me voorstellen dat hij dit zeer goed deed ook. Ik moet nog steeds aan zijn expo over 'de fiets' denken. Ik had het er deze week nog over.

Tof, Andreas!