dinsdag 12 januari 2010

Op het dorpsplein.

Op het dorpsplein, naast het stadhuis, heeft de kameel een relatiebemiddelingskantoor. Het is daar al een hele tijd rustig. Er komen geen klanten binnen. Op een dag besluit de kameel zelf klanten te zoeken. Hij maakt massa's mooie affiches om klanten te lokken. De affiches hangt hij aan alle bomen. De pauw liep over straat en zag zo'n affiche hangen. Hij dacht: Hè, dat is leuk. Daar ga ik eens naar toe, want ik voel me een beetje alleen. De pauw stapte het kantoor binnen en zei : "Hallo, daar ben ik dan, de mooiste pauw van het land. Kijk eens naar mijn prachtige veren. Ik ben op zoek naar mijn ware liefde. Ik zoek iemand die leiding kan geven."
Op dat moment stapt de leeuw binnen.
De pauw zegt: "Wauw....., zo'n mooie vrouw."
Dan zegt de kameel : "Wat denken jullie, zouden jullie goed bij elkaar passen?"
Mevrouw leeuw zegt: "Jij past perfect bij mij, kom mee naar het stadhuis, we gaan
trouwen."
Meneer pauw zegt: "Maar lieveke toch, ik zou zo graag trouwen in een mooi kostuum.
Mevrouw leeuw zegt daarop: "Okè, dan gaan we eerst jouw kostuum kopen, dan mijn jurk halen en daarna naar het stadhuis."
En zo gebeurde het.

Einde Jef, Hanne en Alan

2 opmerkingen:

Rozelien zei

zo een cool verhaaltje!!!

Anoniem zei

Wat een schrijverstalent in de klas!Leuk om die verhaaltjes te lezen.
Katrien