dinsdag 12 januari 2010

In het bos

De bever en de steenbok zaten in het bos.
De bever vroeg aan de steenbok: "Wil jij deze
boomstronk naar beneden rollen?"
"Nee," zei de steenbok!
Toen kwam de poes, ze was een
wandelingetje aan het maken.
Ze vroeg: "Wat ben je aan het doen?"
"Ik ga mijn winterhuisje afwerken!"
"Moet ik je helpen," vroeg de poes?
"Ja, dat mag," zei de bever.
"Moet ik je helpen?" vroeg de bever.
"Ja, ik moet nog vanalles doen!"
De steenbok zei: "Ik ga maar naar huis!"
Toen kwam de havik!
"Dag havik," zeiden de bever en de poes in koor!
"doe maar voort met wat jullie bezig zijn oké!"
Toen kwam de steenbok nog eens langs!
Het was een hele tijd stil!
Toen zei de bever: "Ik geef een feestje:
met drankjes en hapjes met muziek en een discobal!"
En iedereen was blij!
Einde Yirle

Geen opmerkingen: