vrijdag 20 februari 2009

nestkastjes ophangen

Komende zaterdag (21 februari) is het ‘blokhutten bouwdag’ op school.
We proberen dan ook de vogelhuisjes op te hangen. Al wie kan helpen is welkom. Het meenemen van een boormachine of/en klopboormachine is meer dan welkom.
Een deel van de mezenhuisjes zal worden opgehangen in de tuin. De meesjes (koolmezen en pimpelmezen) zijn niet zo op buren gesteld en hun huisjes moeten dan ook ver van elkaar opgehangen worden. Het teveel aan huisjes krijgen de kinderen mee naar huis.
De mussenhuisjes mogen dichter bij elkaar hangen. De ‘flats’ worden best aan de muren van de gebouwen opgehangen. Naast de brandladder van het eerste leerjaar en aan de achtergevel van het kleuterblok zijn goede plaatsen, heb ik mij laten vertellen.

Ik zal zelf in de voormiddag langskomen op school (mét mijn twee kindjes), maar er mag natuurlijk op alle momenten geboord en gehangen worden J.
En dan maar hopen op vele bewoners.



Voor meer info over deze activiteit of afspraken om te komen helpen: reageer op deze blog en je krijgt een berichtje terug! Of stuur gewoon een berichtje naar mijn mailadres.

1 opmerking:

Anoniem zei

De vogelhuisjes zijn allemaal heel mooi !!!